Nasi żeglarze czwarty raz z rzędu na podium

W dniach 16-18 czerwca 2021 roku odbyły się Ogólnopolskie Mistrzostwa Niesłyszących w Żeglarstwie w Pucku.

Nasi Żeglarze Anita Bodnar, Marcin Bodnar i Marcin Łuczywek brali udział w regatach na wodach Zatoki Puckiej.

Relacje kapitana Marcina Bodnara:

Warunki pogodowe były bardzo dobre, wietrznie. W skalach 4 Beauforta. Pierwsze 5 wyścigów startowaliśmy słabo, ale nadrabialiśmy bardzo dobrą szybkością i strategią co efektem było miejsca 1, 4, 1, 1 i 3. Po pięciu wyścigach prowadziliśmy w klasyfikacji punktowej. W kolejnych godzinach wiatry były bardzo silne, porywiste i decyzją sędziów było refowanie żagli tzn. “Na pół” zmniejszenie powierzchni żagli i tu mieliśmy problemy z ustawieniami żagli podczas regat i traciliśmy prędkość. W sobotę rano był bardzo słaby wiatr, wiedzieliśmy, że najważniejsze tego dnia były dobre startu. Niestety nie wychodziło Nam, ciągle byliśmy przy stracie spóźnieni i trudno było wyprzedzić lub przyblokowani przez innych. Utrzymaliśmy drugiego miejsca.

Ostatecznie udało się zorganizować 10 wyścigów. Zwycięstwo zdobyła załoga z klubu HETMAN (13 pkt.). Nasi żeglarze zdobyli 22 pkt i zajęli II miejsce! A na trzecim miejscu została załoga z Klubu WARS Warszawa (27 pkt).

To był czwarty raz z rzędu na podium naszego załogi: 2019 – I miejsce, 2020 – I miejsce, 2021 – II miejsce, 2022 – II miejsce.

Wyniki:

1. Ireneusz Kwiczak, Kubiszewski Tomasz i Piotr Kasprzak (HETMAN Łuków) – 13 pkt
  2. Marcin Bodnar, Anita Bodnar i Marcin Łuczywek (KORONA Szczecin)- 22 pkt
  3. Tomasz Gumiński, Dorota Rudkiewicz, Magdalena Wałek i Paweł Cygler (WARS Warszawa) – 27 pkt

Wielkie brawa dla Was! Gratulacje!

Zapraszamy do obejrzenia wideo- i fotorelacji: